Eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maurice Carballo - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maurice Carballo - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Maurice Carballo

Blijf op de hoogte en volg Maurice

27 April 2014 | Australië, Sydney

De eerste week van mijn avontuur zit er op. Gelukkig nog wat weken te gaan, want Sydney is GEWELDIG!

Het avontuur begon eigenlijk al op Schiphol. Het moment dat je door de douane bent en wacht bij de gate totdat je in mag stappen.. Dat was voor mij het moment dat ik realiseerde dat ik naar de andere kant van de wereld ging!! Een geweldig gevoel kreeg ik van binnen!

De vlucht was goed verlopen, van Abu Dhabi naar Sydney zaten weinig mensen in het vliegtuig waardoor ik lekker languit kon liggen en slapen.
Eenmaal aangekomen op Sydney Airport ging ik met de trein naar Bondi Junction waar ik verblijf. Na veel vragen kwam ik uiteindelijk bij mijn accommodatie haha! Het is een prima huis met aardige huisgenoten waarmee ik die avond nog aan het Australisch bier zat.

Door tweede Paasdag was ik maandag vrij en heb ik veel van Sydney gezien zoals de Opera House, Botanic Gardens, Darling Harbour, Bondi Beach en de Harbour Bridge waar ik vrijdag over gelopen heb. Dinsdag begon mijn stage bij Niche Marketing Group. het is een leuk bedrijf en er lopen nog twee andere internationale studenten stage!

Donderdag avond ben ik naar Kingsday gegaan in Sydney met een Nederlands huisgenoot die tevens ook stage loopt bij hetzelfde bedrijf als ik. Alleen maar Nederlanders, Hollandse muziek en Hollandse hapjes zoals bitterballen, haring en oude kaas. En niet te vergeten het Wilhelmus gezongen!

Vrijdag was iedereen in Sydney vrij vanwege ANZAC day. Op deze dag worden de ANZAC-troepen (militairen) uit Australië en Nieuw-Zeeland herdacht die in de eerste en tweede wereldoorlog hebben gestreden. Ook die dag weer veel gelopen en veel gezien!

Die avond ben ik wezen stappen met huisgenoten in Bondi Junction. Dit was de eerste avond dat ik het nachtleven van Sydney heb mogen meemaken en zeker niet de laatste keer....haha. Gisteren hadden we een huisfeest en nu zit ik brak met een kop koffie dit reisverslag te schrijven en moet boodschappen doen, wassen strijken en koken.... mam, kan je overkomen?? haha

Al met al een goede eerste week!!!!!






  • 29 April 2014 - 12:41

    Akkie Coli De Klerk:

    Lieve Maurice, zoals je ziet heb ik je gevonden. Er leuk je reisverslag en foto's. Kijk uit naar de volgende! Geniet en niet te hard werken, ha ha! Dikke

  • 30 April 2014 - 10:12

    Frans:

    Leuk hoor Maurice. Ben toch klein beetje jaloers. Hoop dat het werken straks niet tegenvalt want dat gaat toch wel gebeuren?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maurice

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 4744

Voorgaande reizen:

19 April 2014 - 03 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: